Δευτέρα, 5 Αυγούστου 2013

Διόδια Αιγινίου: Να οδηγηθεί το θέμα στις δικαστικές αίθουσες

Η ΣΕ πήρε το παρακάτω email και το αναρτούμε χωρίς επιφύλαξη. Απόψεις και επιχειρήματα που βοηθούν στο κοινό μας σκοπό, είναι ευπρόσδεκτες και βοηθούν στην πολύμηνη προσπάθειά μας για την κατάργηση των διοδίων:

Αιγίνιο  01 – 08 – 2013
Για την κατάργηση Διοδίων Αιγινίου

Στις 11-7-13 η Επιτροπή Πολιτών κατέθεσε υπόμνημα – αναφορά στην Εισαγγελία Πιερίας, όπου ζητά την αναστολή λειτουργίας των Διοδίων και την κατάργησή τους με τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης.  Ο Εισαγγελέας απεφάσισε την έναρξη προκαταρτικής εξέτασης για το αν συντρέχουν οι λόγοι ώστε να οδηγηθεί το θέμα στην δικαστική διαδικασία.  Αν δηλαδή έχουν διαπιστωθεί ότι έχουν συντελεστεί ποινικά αδικήματα, τότε η Δικαιοσύνη θα κρίνει και θα αποφασίσει.
Ο όρος ποινικό αδίκημα όμως είναι πολύ συγκεκριμένος: Αφορά κάθε αδίκημα για το οποίο προβλέπεται συγκεκριμένη ποινή από την νομοθεσία.  Και το έγγραφο που κατατέθηκε αναφέρει συνοπτικά πλήθος επιχειρημάτων όπου συντελούνται σαφέστατα αδικήματα που προβλέπονται ποινές και άρα είναι ποινικά.

Και αναφέρω συγκεκριμένα:
1) Παρακώλυση συγκοινωνίας:  Το διπλό βίαιο σταμάτημα τροχοφόρων σε απόσταση 14  km (παγκόσμια πρωτοτυπία) σε χρονικό διάστημα 5΄ με χάσιμο χρόνου και με την απερίγραπτη ταλαιπωρία πολιτών σε τεράστια μποτιλιαρίσματα.

2) Βίαιη, υποχρεωτική καταβολή τέλους.  Η διαδρομή του διοδίου δεν μπορεί να είναι υποχρεωτική και ο πολίτης, αν αδυνατεί ή δεν επιθυμεί να το καταβάλει θα πρέπει να έχει άλλη επιλογή, σε κατωτέρας ίσως ποιότητας οδού, προς την ίδια κατεύθυνση (Πιερία προς Θεσ/νίκη και αντιστρόφως).  Είναι όμως το Διόδιο αυτό το μοναδικό που δεν διαθέτει παράπλευρη οδό και στερείται ο πολίτης την ανωτέρω δυνατότητα.

3) Άμεσος διαπιστωμένος κίνδυνος σωματικής βλάβης πολιτών.  Μια απλή αυτοψία στους οικισμούς από Χαλκηδόνα έως Αιγίνιο αρκεί για να διαπιστώσει κάποιος το γεγονός.   Σημαντικό ποσοστό της κυκλοφορίας από Ευζώνους προς Νότο και το σύνολό της από Εγνατία Ημαθίας προς Νότο και αντιστρόφως, διέρχεται από τους οικισμούς, μέσω της Παλαιάς Εθνικής Οδού.  Πρόκειται για δευτερεύον Εθνικό και Ευρωπαϊκό δίκτυο όπου δεν μπορεί να υπάρξει μέτρο απαγόρευσης διέλευσης.  Και ελπίζω με τον διαπιστωμένο κίνδυνο που υπάρχει, να μην θεωρήσει κάποιος νομικός ότι ποινικό αδίκημα είναι μόνο η σωματική βλάβη που συντελείται, δηλαδή να πρέπει να θρηνήσουμε πρώτα και μετά να κινηθεί δικαστική διαδικασία.  Τα ανωτέρω κατά την άποψή μου τεκμηριώνουν και τυπικά την ύπαρξη ξεκάθαρων νομικών προϋποθέσεων για να οδηγηθεί η υπόθεση στις δικαστικές αίθουσες.  Εκεί η Ελληνική δικαιοσύνη θα κρίνει αφού ακουστούν με ηρεμία και επιστημονικό τρόπο, όλες οι απόψεις, όλα τα επιχειρήματα.  Ο ρόλος της είναι η τήρηση των νόμων, η προστασία της κοινωνίας από ζημιογόνες παραβατικότητες και νομίζω ότι ο σύγχρονος νομικός μας πολιτισμός, έχει τη δυνατότητα να ερμηνεύσει, να κρίνει και να ενεργήσει επί του ζητήματος αυτού.
Από εκεί και πέρα βέβαια υπάρχουν οι πολιτικές διαστάσεις του θέματος με την αντιφατικότητα στον αναπτυξιακό σχεδιασμό, με την Πιερία να ζει οικονομική τραγωδία εξαιτίας των Διοδίων, με κατοίκους της εργαζόμενους στη Θεσσαλονίκη να οδηγούνται βιαίως στην συμπρωτεύουσα σε συνθήκες εξαθλίωσης.  Και όλα αυτά επειδή κάποιοι έκαναν το χονδροειδέστατο λάθος να σχεδιάσουν Διόδια εκεί που μόνο «άρρωστα» μυαλά μπορούν να σκεφτούν.
Επ’ αυτού όμως (επί του πολιτικού σκέλους) οι πολίτες γνωρίζουν, κρίνουν, αγωνίζονται και καταλογίζουν ευθύνες.


του Αντώνη Νταγλιούδη 

1 σχόλιο :

  1. Ο Δήμαρχος Πύνδας - Κολινδρού τι θέση έχει για τις καταγγελίες των πολιτών ;
    Διαβεβαίωνε τους πολίτες , στις συγκεντρώσεις στα διόδια , ότι << ο αγώνας συνεχίζεται >> και αμέσως μετά εξαφανίστηκε . Οι αποφάσεις του Δημοτικού συμβουλίου εξακολουθούν να υπάρχουν ή αγνοούνται;
    ΑΝ ο Δήμαρχος δεν απαντήσει , ΑΣ απαντήσουν τα μέλη του Δημοτικού συμβουλίου .( Έχουν πάρει τις αποφάσεις )
    Οι βουλευτές του νομού Πιερίας να πάρουν θέση .
    Όλες οι τοπικές αρχές είναι υπεύθυνες.
    ΑΓΗΣΙΛΑΟΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ κάτοικος Μεθώνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή